حالت سیاه
06-05-2024
Logo
شگفتی های رمضان 1440هـ - شگفتی های سلامت: 2- سنت پیامبر در رمضان
   
 
 
به نام خداوند بخشنده ی مهربان  
 

سلامتی در پیروی از سنت در رمضان:

پیش از آن که یکی از سنت‌های پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم را بیان نمایم؛ انسان وقتی بسیار گرسنه است چه زمانی سیر می‌شود؟ برای سیری دو نوع معنا وجود دارد وقتی معده پر شود این یک حالت و زمانی که معده پر شود احساس سیری می‌کنید.

حالت جالب تر زمانی است که مرکز سیری در مخچه پیام را دریافت می‌کند. وقتی در مرکز سیری پیام دریافت شود؛ احساس سیری می‌کنید.

اکنون داروهایی برای کاهش وزن وجود دارد. این داروها بر این مرکز تأثـیر می‌گذارند. پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم به عنوان اشرف مخلوقات و محبوب ذات حق تعالی، سنتی برایمان وانهاده، این که سه خرما بخوریم. اکنون کشف شده که قند موجود در خرما سریع‌ترین قند است. قند در ده دقیقه از دهان به خون و سپس به مرکز سیری می‌رسد.

پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم سه خرما و یک جرعه آب می‌خورد و نماز مغرب را در ده دقیقه می‌خواند و تقریبا سه رکعت با دو رکعت سنت را در ده دقیقه می‌خواند. اکنون باور کنید وقتی بر سر سفره نشستید در افطار با نهایت اعتدال می‌خورید. به غذا حمله ور نمی‌شوید.

انسان به دلیل گرسنگی شدید به طور غیر منطقی به غذا حمله می‌کند. درمان این کار این است که سه خرما و یک لیوان آب بخورید و نماز مغرب را بخوانید و سپس بر سر سفره بنشینید آن وقت در گرسنگی‌تان اعتدال وجود دارد و به اندازه منطقی می‌خورید. غذایی که می‌خورید اگر سبک باشد، شما را در نماز بیست رکعتی تراویح کمک کند.

در نماز شاداب هستید. این نصیحت و سفارش پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم است.

دانلود متن

زبان های موجود

پنهان کردن تصویر