حالت سیاه
06-05-2024
Logo
شگفتی های رمضان 1440هـ - شگفتی های سلامت: 10- روغن زیتون و درخت مبارک
   
 
 
به نام خداوند بخشنده ی مهربان  
 

فواید روغن زیتون:

(يُحِلُّ لَهُمُ الطَّيِّبَاتِ وَيُحَرِّمُ عَلَيْهِمُ الْخَبَائِثَ)
(براى آنان چيزهاى پاكيزه را حلال و چيزهاى ناپاك را بر ايشان حرام مى‏‌گرداند.)

(اعراف )

به این موضوع علمی توجه کنید: پزشکی نوین فواید پیشگیرانه، درمانی و غذایی خوراکی‌های انسان را نادیده انگاشته است اما در سال هزار و نهصد و هشتاد و شش نخستین پژوهش موضوعی درباره‌ی تاثیر روغن زیتون در کاهش چربی خون منتشر شد،

پس از آن پژوهشی دیگر منتشر شد که بیماری‌های قلبی عروقی و گرفتگی عضلات قلبی در جزیره‌ی کریت نادر یا تقریبا وجود نداشت چرا که اهل این جزیره زیتون را در مقادیر فراوان استفاده می‌کردند.

پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم در حدیثی فرموده اند:

(( كلوا الزيت وادهنوا به، فإنه يخرج من شجرة مباركة))
((زیتون بخورید و آن را مرهم کنید، چون از درختی مبارک بیرون می‌آید))

[ترمذي از عمر بن خطاب ]

دانشمندان می‌گویند: روغن زیتون از همه‌ی روغن‌ها ساده تر هضم می‌شود.

هم‌چنین زیتون دارای ارزش پیشگیرانه، درمانی و غذایی است و پزشکان اتفاق نظر دارند که این روغن تأثیر درمانی شگفتی دارد. از جمله این که برای کاهش کلسترول مضر بدن به کار می‌رود و کلسترول مفید را افزایش می‌دهد و هم چنین برای کاهش فشار بالا استفاده می‌شود.

هم چنین برای بیماران قندی و برای پیشگیری از بسته شدن رگ‌ها استفاده می‌شود و در آن ماده ای وجود دارد که از لخته شدن خون و رسوب مواد چربی در رگ‌ها جلوگیری می‌کند.

آزمایش‌های دقیق نشان داده که صد گرم روغن زیتون یک گرم پروتئین دارد و یازده گرم چربی پتاسیم، کلسیم، منیزیوم، فسفر، آهن، مس، گوگرد و الیاف دارد و مهم‌ترین ویتامین‌های مربوط به ترکیب سلولی و فعالیت‌های آن را دارا می‌باشد.

که مربوط به زاد و ولد و استخوان‌ها است می‌باشد و غذای خوبی برای ذهن و کودکان است و تأثیر فراوانی در شکستن سنگ‌های صفرا و مثانه دارد.

هم چنین تاثیر خوبی بر التهابات پوستی و برخی از بیماری‌های پوست دارد. این روغن تاثیر بسزا و مفیدی حتی در کاربردهای خارجی دارد.

پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلم از روی هوی و هوس سخن نمی‌گوید:

پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم از روی هوی و هوس سخن نمی‌گوید، بلکه تنها با وحی سخن می‌گوید. احادیث فراوانی درباره‌ی زیتون وجود دارد که من از میان آن‌ها این حدیث را برایتان برگزیدم.

(( كلوا الزيت وادهنوا به، فإنه يخرج من شجرة مباركة))
((زیتون بخورید و آن را مرهم کنید که از درختی مبارک بیرون می‌آید.))

[ترمذي از عمر بن خطاب ]

تقریبا کشور ما به لطف الهی در جهان نخستین کشور در کاشت درخت زیتون است.

دانلود متن

زبان های موجود

پنهان کردن تصویر