حالت سیاه
08-05-2024
Logo
شگفتی های رمضان 1440هـ - شگفتی های سلامت: 12- ارتباط میان بیماری تراخم و وضو
   
 
 
به نام خداوند بخشنده ی مهربان  
 

تراخم:

ای برادران بزرگوار، از این کار مومن خوشم می‌آید که درس بخواند و بیاموزد و این علم را در خدمت حق به کار گیرد. برادری بزرگوار از برادران متخصص ما در یکی از شاخه‌های علمی دیشب موضوع جالبی را برایم بیان نمود که برایتان بیان می‌کنم. این موضوع مربوط به یک بیماری در چشم است. این بیماری تراخم نام دارد. این بیماری ملتحمه و قرنیه‌ی چشم را مبتلا می‌سازد.

دوره‌هایی دارد. خار خار کردن. خاراندن‌های خفیف و نهایتا به کوری می‌انجامد. این موضوع مد نظر ما نیست بلکه از کتاب‌های پزشکی بشری استنباط شده است. اما نکته‌ی مد نظر ما این است که یک زن نویسنده‌ی متخصص یک مقاله نوشت و آن را در یک مجله‌ی علمی منتشر نمود که دفتر اطلاعات سازمان ملل متحد آن را چاپ می‌کرد. این نویسنده می‌گوید. گوش دهید. دقت کنید. بیندیشید. دین خودتان را بشناسید. این نویسنده می‌گوید: غسل منظم و وضو در جوامع اسلامی در جلوگیری از انتشار این بیماری بسیار مفید بوده است.

تراخم که دلیل اصلی نابینایی در کشورهای جهان سوم است،

این نویسنده افزود که نزدیک به پانصد میلیون نفر در سراسر جهان وجود دارند که به این بیماری دچار شده‌اند و اگر روش نظافت اسلامی واجب بر مسلمانان را پیش از نماز به کار گیرند از نابینایی در امان می‌مانند. و گفت: در جوامع اسلامی پایبند نسبت ابتلا به این بیماری پایین ثبت شده است.

حتی در کشورهای اسلامی پایبند به نمازهای پنجگانه‌ی روزانه به حد صفر رسیده است. نسبت این بیماری به صفر رسیده است. به حد ریشه کن شدن،

 

با اجرای دستورات الهی فواید بی‌شماری را به دست می‌آوریم:

باید باور داشته باشیم که این اوامر و نواهی از سوی آفریدگار انسان و از سوی سازنده و آفریدگار است. بنابراین سادگی است که فکر کنید دستور خدا یک یا دو فایده دارد.

دارای فواید بی‌شماری است. نویسنده‌ای که هیچ ارتباطی به دین ندارد. از طریق پژوهش و تحقیق و آمارها به این نتیجه رسیده است که نسبت ابتلا به بیماری تراخم که سالانه پانصد میلیون نفر را در جهان دچار می‌کند و در سراسر جهان به کوری دچار می‌شوند به دلیل عدم نظافت است.

اما وضو پیش از نماز... می‌گوید: غسل منظم و وضو برای نماز در جوامع اسلامی در جلوگیری از این بیماری بسیار مفید بوده است.
این شریعت الهی است. بنابراین برخی از دانشمندان گفته‌اند: ارتباط میان اطاعت و نتایج آن یک ارتباط علمی است و ارتباط میان گناه و پیامدهای آن نیز یک ارتباط علمی است. 

دانلود متن

زبان های موجود

پنهان کردن تصویر