حالت سیاه
08-05-2024
Logo
شگفتی های رمضان 1440هـ - شگفتی های سلامت: 5- حرکات نماز
   
 
 
به نام خداوند بخشنده ی مهربان  
 

حرکات نماز:

موضوع بسیار ظریفی وجود دارد وآن این‌که حرکات نماز باعث تحریک تمام عضلات و مفاصل می‌شود و یکی از بهترین ورزش‌ها برای کوچک و بزرگ محسوب می‌شود.

و برای مردان و زنان به حدی که هیچ کارشناس ورزشی نمی‌تواند یک تمریک مناسب برای ما سفارش کند که مناسب تمام افراد و انواع افراد و همه‌ی عمرها باشد و تمامی عضلات و مفاصل را در یک مدت کوتاه به حرکت درآورد.

کاری که نماز می‌کند، پژوهش‌های پزشکی نشان می‌دهد که حرکات نماز از سودمندترین حرکات مفید برای کسانی است که ستون فقراتشان تحت عمل [روماتیزم] بوده است.

و باعث می‌شود زود به فعالیتشان بپردازند.

نماز سراسر ورزش است.

باری پزشکی که یکی از نزدیکان مرا درمان می‌کرد که به سکته‌ی مغزی دچار شده بود، به من گفت: با او سخن بگویید. دلیل این سفارش را نفهمیدم. سپس برایم توضیح داد: وقتی از انسان پرسشی شود مجبور است پاسخ دهد و بنابراین فعالیت‌های مغزی‌اش انجام می‌شود و خون بیشتری به مغز او می‌رسد.

سپس گفت: عضوی که کار می‌کند ضعیف نمی‌شود. بنابراین بسیار کم کسانی که به کسب علم می‌پردازند به آلزایمر دچار می‌شوند— نمی‌گویم این یک اصل مطلق است،

خیر،- کمتر در معرض آلزایمر قرار می‌گیرد، زیرا با عقل خود کار می‌کند، مسلمان نماز ظهر را می‌خواند، رکعت اول قرائت و رکعت دوم قرائت اما در رکعت سوم نیست و در نماز میان چهار رکعت یک قعده وجود دارد . بنابراین نماز سراسر فعالیت است و قرائت قرآن کریم انسان باعث جلوگیری از آلزایمر می‌شود.

بنابراین کسی که با تقوا باشد زندگی با نشاطی دارد و در حدیثی که به رتبه‌ی صحیح نمی‌رسد آمده است: کسی که قرآن بیاموزد خداوند تا زمان مرگ او را از نعمت عقل برخوردار می‌سازد. شما از آلزایمر در امان هستید. از ابوهریره روایت است که پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم فرمود:

(( بَادِرُوا بِالْأَعْمَالِ سَبْعًا، هَلْ تَنْتَظِرُونَ إِلَّا فَقْرًا مُنْسِيًا، أَوْ غِنًى مُطْغِيًا، أَوْ مَرَضًا مُفْسِدًا، أَوْ هَرَمًا مُفَنِّدًا، أَوْ مَوْتًا مُجْهِزًا، أَوْ الدَّجَّالَ، فَشَرُّ غَائِبٍ يُنْتَظَرُ، أَوْ السَّاعَةَ، فَالسَّاعَةُ أَدْهَى وَأَمَرُّ ((
((پيش از هفت چيز به انجام اعمال صالحه بشتابيد، آيا انتظار مي کشيد، مگر فقري را که شما را بفراموشي وادارد، يا ثروتي که شما را طغيانگر سازد، يا بيماريي که وجود تان را فاسد کند، يا پيريي که شما را خرف کند، يا مرگي که شما را بشتاب دريابد يا دجال را که بدترين غايبي است که انتظارش را مي کشند يا قيامت که حقا قيامت بزرگترين آزمون و تلخ ترين شان است.))

[ ترمذي، أحمد ]

عبادت حج نیز یک ورزش بدنی است:

اعمال حج یک ورزش بدنی بزرگ است. در آن تحرک و سرعت و یک لباس و زندگی دشوار است.

اگر مناسب حج را پی بگیریم خواهیم دید که یک دوره‌ی ورزشی با سطح بسیار بالا است و حج ما را به یاد سفر آخر می‌اندازد، زیرا در حقیقت سفر پیش از سفر آخری در زندگی پیامبر بود،

و در تربیت یارانش بود. در طراحی شریعت تمایل آشکاری به تربیت بدنی معاصر وجود دارد و امروزه در تمامی کشورهای پیشرفته انجام می‌شود.
باری در واشنتگن بودم. به خدا مردم در صبح زود گروهی و تنهایی با پیاده روی خیابان ها را پر کرده بودند. در آنجا آگاهی ورزشی بالایی وجود دارد.

چرا مسلمانان ناتوان و دشمنانشان قوی هستند؟ آنان صلاحیت بدنی بسیار شگفتی دارند.
ما یک اصطلاح جدید به نام طب ورزشی داریم. یکی از تخصص های بسیار جدید است. این طب می‌گوید کافیست به هر صورت ورزش کنید. پس از چهل سالگی فقط پیاده روی برای تقویت عضلات کافیست

برادران بزرگوار، دوست ندارم بیشتر از این سخن بگویم ولی فقط عبادت‌های ما خودش ورزش است و اگر پیاده روی کنیم این خودش هر روز ورزش است و اگر غذای خوبی انتخاب کنیم ورزش است و اگر به سلامتی خود اهمیت دهیم ورزش است.

باید بگویم: سلامتی شما متعلق به شما نیست، مال همسر، پسران، دختران، برادران مومن و مال جامعه‌ی اسلامی است. شما انسان موفق و کاردانی هستید و خدمتی بسیار والا به مسلمانان می‌کنید. پس سلامتی شما فقط مال خودتان نیست.

دانلود متن

زبان های موجود

پنهان کردن تصویر