حالت سیاه
27-04-2024
Logo
شگفتی های رمضان 1440هـ - شگفتی های سلامت: 7- فواید حجامت
   
 
 
به نام خداوند بخشنده ی مهربان  
 

کارخانه های گلبول های قرمز خون:

همه می دانید که در مغز استخوان ها کارخانه های گلبول های قرمز وجود دارد

این کارخانه ها از مهمترین کارخانه های جسم انسان هستند که در هر ثانیه دو ونیم گلبول قرمز می سازند و بیماری لاعلاجی به نام سرطان خون،

نام دیگری یعنی کم خونی آنمی نیز دارد یعنی این کارخانه ها از ساخت گلبول های قرمز خودداری می کنند. این بیماری کشنده است و تا کنون دارویی نداشته است اما برخی از دانشمندان پی برده اند که برخی از سیستم های بدن خون را تحت کنترل دارند.

خون مهمترین چیز در بدن است. اگر مقدار آن کاهش یابد این سیستم ها پیام هایی به این کارخانه ها ارسال می کنند تا افزایش فعالیت دهند. این موضوع اخیرا با انجام حجامت کشف شده است. پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم می فرماید:

(( إن أمثل ما تداويتم به الحجامة ))
((پسنديده ترين چيزي که به آن درمان کرده ايد حجامت است))

[ بخاري از أنس رضي الله عنه ]

کسی که بخواهد حجامت کند باید هفده یا نوزده یا بیست و یک مورد را بررسی کند و اگر افزایشی در خون باشد انسان را می کشد و حجم خون افزایش می یابد

با افزایش خون در رگ ها چه اتفاقی رخ می دهد؟ قلب خسته می شود، حجامت این خون را کاهش می دهد. و کاهش خون کارخانه های ساخت گلبول های قرمز را تحریک می کند تا کار بیشتری کنند و این تنها کار حفاظتی آنان است

حفظ تنها کارخانه ها این است که خون به هر شکلی کاهش یابد. یکی از استطباب ها افزایش خون است و افزایش خون یعنی افزایش فشار و فشار خون قاتل خاموش است،

یعنی خطرناک ترین بیماری بیماری بدون نشانه است. نمی داند که فشارش را اندازه بگیرد و فشارش پانزده، بیست و دو است

((احتجموا لا يتبيغ بكم الدم فيقتلكم ))
((حجامت کنید تا خون شما افزایش نیابد و شما را بکشد))

[ بزار، وطبرانى، وأبو نعيم در الطب از ابن عباس ]

افزایش حجم خون یعنی افزایش فشار و نوسان شریانی و این قاتل خاموش است. افزایش فشار گاهی باعث فلج و از دست دادن بینایی می شود. بحران هایی که فقط خدا می داند. فشار خون اکنون از فشار غم ها است. فشارهای غم و غصه باعث افزایش فشار خون می شود. یک حالت روانی مرتبط با فشار خون است.

(( ما سمعت أحداً قط يشكو إلى رسول الله صلى الله عليه وسلم من وجع في رأسه إلا قال: احتجم ))
((هرگز نشنیدم کسی از درد سر به رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم مراجعه کند مگر اینکه فرمود: حجامت کن))

[تهذيب الآثار طبري از أيوب بن حسن ]

زنی به یکی از کشورهای اروپایی رفت تا میگرن سرش را درمان کند. پزشک پرسید: تو مسلمانی؟ گفت: آری، گفت حجامت کن. نکته ی شگفت انگیزی است که طبیعتا زن از آن استثنا است. تا قبل از یائسگی نیازی به حجامت ندارد زیرا هر ماه به طور طبیعی خون از وی خارج می شود. اما پس از سن یائسگی عینا مانند مرد نیازمند حجامت است.

فواید حجامت:

درباره ی حجامت احادیث فراوانی آمده است. در حجامت استطباب برای درد سر وجود دارد،

استطباب از افزایش نوسانات شریانی، استطباب از تعطیل شدن کارخانه های خون در مغز استخوان. این بیماری کشنده ای است. حجامت سنت است. باید بگویم توصیه های پزشکی پیامبر ارتباطی با فرهنگ معاصر ندارد. ارتباطی به اجتهاد پیامبر، اطلاعات ایشان و داده های محیطی ندارد. ارشادات ایشان تنها و تنها وحی است چراکه خداوند می فرماید:

﴿ وَمَا يَنطِقُ عَنِ الْهَوَى (3) إِنْ هُوَ إِلَّا وَحْيٌ يُوحَى (4) ﴾
(و از سر هوس سخن نمى‏ گويد* اين سخن بجز وحيى كه وحى مى ‏شود نيست)

(نجم )

یک دانشمند غربی که هرگز نمی داند در اسلام حجامت وجود دارد می گوید: کاهش منظم خون گاهی باعث حفظ انسان در مقابل سکته های قلبی می شود.

دانلود متن

زبان های موجود

پنهان کردن تصویر